Czym jest konsulting?
Słowo konsulting z języka angielskiego oznacza doradztwo. Usługi konsultingowe są bardzo zróżnicowane i obejmują działania informatyczne, finansowe, projektowe oraz restrukturyzacyjne. Konsultanci mogą z jednej strony doradzać, jak zarządzać kapitałem ludzkim, a z drugiej wprowadzać nowoczesne rozwiązania informatyczne. Chcesz wiedzieć, na czym dokładnie polega konsulting? Przeczytaj nasz artykuł.
Co to jest konsulting?
Konsulting to zarządzanie potencjałem przedsiębiorstwa, które ma na celu polepszenie skuteczności funkcjonowania firmy. Konsultanci udzielają specjalistycznej pomocy w sprawach porad prawnych, konsultingu i wyceny nieruchomości, które dotyczą działalności gospodarczej.
Poza tym, firma konsultingowa wskaże nam źródło problemów, a także zaproponuje metody ich rozwiązania. Zarekomenduje propozycje zmian, które będą poparte wnikliwą analizą sytuacji i rzetelnymi danymi. Konsulting ma zatem na celu poprawę kondycji przedsiębiorstwa, a także umocnienie pozycji rynkowej i wielowymiarowy rozwój firmy.
Jakie są rodzaje konsultingu?
Konsulting strategiczny – obejmuje tworzenie kompleksowych planów rozwojowych, wdrażanie systemów jakościowych i motywacyjnych oraz opracowywanie strategii.
Konsulting operacyjny – polega na optymalizacji bieżącej działalności przedsiębiorstwa i dotyczy takich aspektów, jak zarządzanie procesami, czy wykorzystywanie źródeł zewnętrznych.
Konsulting informatyczny – pomaga określić potrzeby technologiczne firm oraz wdrożyć do nich odpowiednie infrastruktury informatyczne.
Konsulting podatkowy – w ramach doradztwa podatkowego, konsultanci zajmują się optymalizowaniem obciążeń podatkowych, tworzeniem strategii podatkowych oraz interpretowaniem zmieniających się norm prawnych.
Konsulting finansowy – konsultanci ingerują w struktury finansowe przedsiębiorstwa w celu poprawy jego dochodowości, a więc wybierają najkorzystniejsze oferty i sporządzają analizy finansowe.
Konsulting personalny – pomaga wdrażać efektywne rozwiązania z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi oraz analizuje potrzeby szkoleniowe.
Konsulting marketingowy – konsultanci mogą pośredniczyć w kreowaniu wizerunku firmy, przygotowywać strategie promocyjne oraz zarządzać informacjami pomiędzy firmą a opinią publiczną.
Kto może skorzystać z konsultingu?
Decyzje związane z biznesem wymagają rozpatrzenia wielu różnych kwestii. Usługi konsultingowe są odpowiedzią na potrzeby przedsiębiorstw, które w głównej mierze oczekują rezultatów. Chętnie korzystają z nich zarówno młode, rozwijające się firmy, jak i doświadczeni przedsiębiorcy, którzy borykają się z trudnościami w funkcjonowaniu. Konsulting biznesowy pomaga im dotrzeć do przyczyn problemu i umożliwia wdrożenie właściwych rozwiązań.
Przedsiębiorcy decydują się na doradztwo konsultingowe, najczęściej z powodu obszernej wiedzy i doświadczenia konsultantów. Dużą zaletą usługi konsultingowej jest także obiektywność specjalisty, który bez zaangażowania emocjonalnego potrafi ściśle wskazać mocne i słabe strony biznesu. Efektem takiego działania jest bez wątpienia polepszenie kondycji spółki i wzmocnienie jej pozycji rynkowej.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana