Czym jest konsulting?

Czym jest konsulting?

Słowo konsulting z języka angielskiego oznacza doradztwo. Usługi konsultingowe są bardzo zróżnicowane i obejmują działania informatyczne, finansowe, projektowe oraz restrukturyzacyjne. Konsultanci mogą z jednej strony doradzać, jak zarządzać kapitałem ludzkim, a z drugiej wprowadzać nowoczesne rozwiązania informatyczne. Chcesz wiedzieć, na czym dokładnie polega konsulting? Przeczytaj nasz artykuł.

Co to jest konsulting?

Konsulting to zarządzanie potencjałem przedsiębiorstwa, które ma na celu polepszenie skuteczności funkcjonowania firmy. Konsultanci udzielają specjalistycznej pomocy w sprawach porad prawnych, konsultingu i wyceny nieruchomości, które dotyczą działalności gospodarczej.

Poza tym, firma konsultingowa wskaże nam źródło problemów, a także zaproponuje metody ich rozwiązania. Zarekomenduje propozycje zmian, które będą poparte wnikliwą analizą sytuacji i rzetelnymi danymi. Konsulting ma zatem na celu poprawę kondycji przedsiębiorstwa, a także umocnienie pozycji rynkowej i wielowymiarowy rozwój firmy.

Jakie są rodzaje konsultingu?

Konsulting strategiczny – obejmuje tworzenie kompleksowych planów rozwojowych, wdrażanie systemów jakościowych i motywacyjnych oraz opracowywanie strategii.

Konsulting operacyjny – polega na optymalizacji bieżącej działalności przedsiębiorstwa i dotyczy takich aspektów, jak zarządzanie procesami, czy wykorzystywanie źródeł zewnętrznych.

Konsulting informatyczny – pomaga określić potrzeby technologiczne firm oraz wdrożyć do nich odpowiednie infrastruktury informatyczne.

Konsulting podatkowy – w ramach doradztwa podatkowego, konsultanci zajmują się optymalizowaniem obciążeń podatkowych, tworzeniem strategii podatkowych oraz interpretowaniem zmieniających się norm prawnych.

Konsulting finansowy – konsultanci ingerują w struktury finansowe przedsiębiorstwa w celu poprawy jego dochodowości, a więc wybierają najkorzystniejsze oferty i sporządzają analizy finansowe.

Konsulting personalny – pomaga wdrażać efektywne rozwiązania z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi oraz analizuje potrzeby szkoleniowe.

Konsulting marketingowy – konsultanci mogą pośredniczyć w kreowaniu wizerunku firmy, przygotowywać strategie promocyjne oraz zarządzać informacjami pomiędzy firmą a opinią publiczną.

Kto może skorzystać z konsultingu?

Decyzje związane z biznesem wymagają rozpatrzenia wielu różnych kwestii. Usługi konsultingowe są odpowiedzią na potrzeby przedsiębiorstw, które w głównej mierze oczekują rezultatów. Chętnie korzystają z nich zarówno młode, rozwijające się firmy, jak i doświadczeni przedsiębiorcy, którzy borykają się z trudnościami w funkcjonowaniu. Konsulting biznesowy pomaga im dotrzeć do przyczyn problemu i umożliwia wdrożenie właściwych rozwiązań.

Przedsiębiorcy decydują się na doradztwo konsultingowe, najczęściej z powodu obszernej wiedzy i doświadczenia konsultantów. Dużą zaletą usługi konsultingowej jest także obiektywność specjalisty, który bez zaangażowania emocjonalnego potrafi ściśle wskazać mocne i słabe strony biznesu. Efektem takiego działania jest bez wątpienia polepszenie kondycji spółki i wzmocnienie jej pozycji rynkowej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.