Artykuł sponsorowany

Kiedy przedsiębiorstwo kwalifikuje się do restrukturyzacji?

Kiedy przedsiębiorstwo kwalifikuje się do restrukturyzacji?

Restrukturyzacja kierowana jest do przedsiębiorców, spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, spółek akcyjnych, spółek handlowych oraz spółek partnerskich. Restrukturyzacja firmy pozwala wstrzymać postępowania egzekucyjne, wprowadzić zmiany w zakresie działania i organizacji przedsiębiorstwa, a także daje możliwość znalezienia dodatkowych źródeł finansowania. Dowiedz się, kiedy przedsiębiorstwo kwalifikuje się do restrukturyzacji!

Kiedy firma może zdecydować się na restrukturyzację?

Zgodnie z art. 6 ustawy Prawo restrukturyzacyjne, aby przedsiębiorstwo mogło zakwalifikować się do restrukturyzacji, musi być niewypłacalne lub zagrożone niewypłacalnością. Przy czym niewypłacalność ma miejsce, gdy dłużnik zalega ze spełnieniem zobowiązań, a opóźnienie w spłacie przekracza 3 miesiące albo zobowiązania pieniężne dłużnika przekraczają wartość jego aktywów, a stan ten utrzymuje się przez okres przekraczający 24 miesiące.

Jak zauważa radca prawny z Kancelarii Burkot Legal w Łodzi: Im szybciej przedsiębiorstwo zdecyduje się na współpracę z kancelarią restrukturyzacyjną, tym większe będą jego szanse na porozumienie z wierzycielami, odzyskanie płynności finansowej i zmniejszenie konsekwencji zadłużenia. Szybko otwarte postępowanie restrukturyzacyjne jest bardzo dobrą alternatywą dla ogłoszenia upadłości firmy.

Ogłoszenie upadłości i likwidacja firmy powinna być ostatecznym wyjściem z trudnej sytuacji. Podjęcie działań naprawczych w odpowiednim momencie daje firmie szansę przywrócenia zdolności do spłacania zobowiązań i odzyskania stabilnej pozycji na rynku. Na restrukturyzację najczęściej decydują się firmy, dla których niewypłacalność jest faktycznym zagrożeniem, a także firmy zmagające się z egzekucją komorniczą oraz odczuwające przejściowe problemy finansowe.

Kiedy sąd nie zgodzi się na restrukturyzację?

Ustawa wyklucza pewne sytuacje, w których restrukturyzacja sądowa nie może zostać rozpoczęta:

  • Sąd odmówi otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego, gdy jego skutkiem byłoby pokrzywdzenie wierzycieli.
  • Sąd odmówi otwarcia postępowania układowego lub sanacyjnego, jeżeli nie została uprawdopodobniona zdolność dłużnika do bieżącego zaspokajania kosztów postępowania,
  • Sąd odmówi zatwierdzenia układu w postępowaniu o zatwierdzenie układu, gdy suma spornych wierzytelności uprawniających do głosowania nad układem przekracza 15% sumy wierzytelności uprawniających do głosowania nad układem.
  • Sąd odmówi otwarcia postępowania układowego, gdy nie ma przeszkód do otwarcia przyspieszonego postępowania układowego.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.