Artykuł sponsorowany

Najważniejsze cele i zadania restrukturyzacji rozwojowej

Najważniejsze cele i zadania restrukturyzacji rozwojowej

Każde przedsiębiorstwo, niezależnie od jego wielkości, wymaga elastyczności, aby dostosować się do nieustannie zmieniającej się gospodarki. Zmiany, jakie niesie ze sobą restrukturyzacja, pozwala znacząco podnieść efektywność firmy oraz zwiększyć jej konkurencyjność na rynku. Istnieje kilka rodzajów restrukturyzacji, w tym restrukturyzacja rozwojowa. Jakie są założenia restrukturyzacji rozwojowej i jak ona przebiega?

Czym jest restrukturyzacja rozwojowa i jakie są jej cele?

Restrukturyzacja rozwojowa często mylona jest z restrukturyzacją naprawczą. Tym, co wyróżnia restrukturyzację rozwojową, są zmiany o charakterze strategicznym i długotrwałym. Jej celem, jak sama nazwa wskazuje, jest zdynamizowany rozwój firmy z wykorzystaniem wszystkich jej możliwości. Obejmuje istotne obszary aktywności gospodarczej i podnosi efektywność przedsiębiorstwa, zwiększa jego zyskowność, a także rozpoznawalność marki. Co więcej, pozwala na wyeliminowanie potencjalnych zagrożeń oraz obniżenie stałych kosztów.

Jak wskazuje ekspert z Kancelarii Prawno-Ekonomicznej w Warszawie, prawidłowo przeprowadzona restrukturyzacja rozwojowa za najważniejsze cele przyjmuje wzrost udziału firmy na rynku, lepsze dostosowanie do potrzeb klientów, udoskonalenie wyrobów, rozwój eksportu, unowocześnienie bądź ulepszenie technologii produkcji oraz dostosowanie działalności przedsiębiorstwa do wymogów środowiskowych. Ponadto zaletą restrukturyzacji rozwojowej jest fakt, że, w przeciwieństwie do restrukturyzacji naprawczej, istnieje swoboda decyzyjna odnośnie czasu jej przeprowadzania oraz jej zakresu.

Jak przebiega restrukturyzacja rozwojowa i jakie obszary obejmuje?

Restrukturyzacja rozwojowa to długotrwały proces, który dostosowany jest do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa i trwa średnio od 2 do 5 lat. Często jest to naturalne następstwo restrukturyzacji naprawczej. Restrukturyzacja rozwojowa obejmuje aspekty przedmiotowe, jak np. zastosowane technologie, wytwarzany produkt, zatrudnienia oraz aspekty podmiotowe, w tym sfery finansowe, ekonomiczne czy prawnicze. Aby móc dostosować restrukturyzację do potrzeb firmy, konieczna jest dokładna analiza jej aktualnego stanu oraz sprecyzowanie celów, których osiągnięcie ma być możliwe właśnie dzięki temu procesowi.

To zadanie można powierzyć specjalistom zajmującym się doradztwem restrukturyzacyjnym. Wówczas można liczyć na kompleksową obsługę, wsparcie na każdym etapie restrukturyzacji przedsiębiorstwa oraz jej sukcesywne przeprowadzenie, niezależnie od profilu działalności firmy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.